A Füstifecske pár



A Füstifecske pár


Gondolataimban a fákra szállok,
Szárnyalok gyógyulóban vagyok!
Ágról ágra szállok én így szabadon,
Minden éjjel szólít engem a vadon!

A vadász megsebesítette a szárnyam,
Hogy újra repülhessek nagy vágyam!
Gondos kezek ápolták beteg testemet,
Igenis vannak még nagyon jó emberek!

Etetéskor félve nyitják néha a kalitkámat,
Azt hiszik hogy veszem majd a sátorfámat!
Dehogy mennék hát hova, beteg szárnnyal?
Itt szeretnek és küzdök mégis a magánnyal!

Hiányzik nekem egy szépséges tojópárom,
Ha rálelek én boldog leszek majd e világon!
A többiek elmentek délre elhagytak engemet,
Remélem lesz majd itt madárka ki meg szeret!

Így elmélkedett a füstifecske sebes szárnnyal,
Mire eljött a hajnal készen volt egy madárdal!
Búsan énekelte hogy magányos szegénylegény,
Felhőkön szárnyalt hangjával a hősköltemény!

Egyszer csak jött egy kis füstifecske tojómadár,
Oh istenem gondolta a legény, leszünk álompár?
A tojó rászállt az ablak párkányra és nézett befele,
Úristen neki a legény kell ő lesz majd a szerelme!

Virtuóz táncot jártak, tojó kint, legény a kalitkában,
Egyre hangosabban daloltak,táncoltak egyfolytában!
Mire a gazdiasszony kinézett erre a nagy énekszóra,
De nem volt nagyon ellene a dolognak, a kézfogóra!

Kinyitotta az ablakot és kivette majd a kalitka ajtaját,
Engedte hogy had lássák egymást, a legény az aráját!
Így történt hogy a legény szárnyra kapott és ki repült,
Majd sűrű szárny csapásokkal a párocska is tovatűnt!

Eltelt pár nap, de vissza jöttek és reggel már énekeltek,
Hálásak lehetnek ezeknek a jó lelkű emberi népségnek!
Ide költözött a fecskepár hozzánk, rag alá tette a fészkét,
Reggelente hallhatjuk énekét, én leírtam ezt a kis mesét!

Budapest. 2020. 05. 07.

Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva!
Köszönöm hogy rászántad az idődet a versem elolvasására!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vajon miért ?

Élet? Éled?

Mint homokszemek...