A hópehely


A hópehely

Szürke felhők közül leszállnak,
Talpad alatt néha csikordulnak,
Fagyos téli napokon csillognak,
Hűsen, hófehéren beragyognak.

Előre nyújtom kesztyűs kezem,
Várom hópehellyel tele legyen,
A hófehér testeddel érintkezzen,
Nézem a hópelyheket a hidegben.

Egy isteni csoda a vakító fehérség,
Könnyű és titokzatos, hűs szépség.
Mámorító és gyönyörű a határban,
Ahogy hófehéren beborítja lágyan.

Ahogy hull a hó a pillámra ráesik,
Elolvad és víz formájában távozik.
Természet csodája, a kis hópelyhek,
Tudom nem csak én látom szépnek!

Lassan belepi a tájat mindent beborít,
Átható csodás fehérségben pompázik,
Elfedve minden apróbb száraz faágat,
Betakar minden erdőt, mezőt és házat.

Hópelyhek védenek a fagyos széltől,
Védik az erdőt, fák gyökereit a jégtől,
Meleg palástjukkal hópelyhek fednek,
Természetnek hűen megkegyelmeznek.

Szeretem ha hull a hó, száll a hópehely,
Szívesen haza vinném, de van tűzhely,
Elolvadna szentem, elpusztulna mind,
Természetben élhet ez a csodás kincs!

Lassan elbúcsúzom vár a meleg otthon,
Holnap is eljövök és szeretetem ontom,
Várj meg kicsi pehely el ne olvadj még,
Élet kezdete s vége te vagy a reménység.

Lassan indulok haza felé, már sötétedik,
Hold és a csillogó fehér hópehely világít.
Utat mutatva merre menjek ők haza kísérnek,
Nyitom az ajtót és búcsút intek a hópehelynek.

Budapest. 2019. szeptember. 18.

Saját szerzemény, szerzői jogok fenntartva !
Köszönöm az idődet ha olvastad a versem !

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vajon miért ?

Egy elkésett randevú

Azt hittem más lesz…